quarta-feira, 8 de março de 2017

ALAN GILLES - EVOLUTION



"Evolution" é uma nova base de marcas de ferramentas de cozinha francesa na Normandia, criada por Vincent Le Guern. A marca oferece uma primeira colecção de quatro produtos inovadores, frescos e tranquilizantes baseados na rica tradição culinária francesa e europeia.
Através de formas sensuais e gráficas, "Evolution" propõe produtos com funcionalidades inovadoras que acompanham a evolução do nosso ritmo e modo de vida e que foram concebidos para durar no tempo.
Três produtos da gama foram editados pela Evolution em um acabamento em cobre, em colaboração com a histórica marca francesa Mauviel 1830, re-imaginando assim os valores desta grande casa francesa.
A identidade gráfica ea marca foram feitas pela Coast.
Trata-se de itens comuns, de uso cotidiano, cujas características foram melhoradas graças à aplicação de uma segunda pele de forma muito gráfica. A beleza da garrafa é que o pescoço, que é enfatizado, torna-se a alça. Aqui temos um bom equilíbrio entre projetos convencionais modernizados e um pescoço em forma de funil para facilitar o manuseio. Este é um diálogo entre materiais e períodos diferentes.    





Da apresentação mais refinada para o armazenamento no armário mais padrão. A possibilidade de fazer uma variedade de apresentações, tratando a base ea placa do servidor tart como dois elementos separados. Ao inverter a base, ela se transforma em uma tigela que pode ser usada para servir os vários molhos que às vezes acompanham o bolo. A placa é concebida de tal forma que ele ajuda a cortar e servir porções iguais de graças tart para alguns pequenos encrusted marque. Este servidor tart é uma peça que será um elemento decorativo, mesmo quando não estiver em uso. Uma mistura entre tradição e modernidade.





Evolution” is a new French kitchen tools brand base in Normandy, created by Vincent Le Guern. The brand offers a first collection of four innovative, fresh and reassuring products based on the rich French and European culinary tradition.
Through sensual and graphic shapes, “Evolution” proposes products with innovative functionalities that follow the evolution in our rhythm and way of life and that have been designed to last in time.
Three products of the range have been edited by Evolution in a copper-finish in collaboration with historic French brand Mauviel 1830 thus re-imagining the values of this great French house.
The graphic identity and branding have been done by Coast.
“Evolution”  is a new French kitchen tools brand base in Normandy and created by Vincent Le Guern. The brand offers a first collection of 8 innovative, fresh and reassuring products based on the rich French and European culinary tradition.
Through sensual and graphic shapes, “Evolution” proposes products with innovative functionalities that follow the evolution in our rhythm and way of life and that have been designed to last in time.
This meat thermometer really deserves not to be hidden away in a drawer. It echoes the very archetype of this kind of product while bringing it right up to date, but with class.  It has an external graphic display that you set beforehand so it’s easy to tell when internal indicator reaches the desired temperature, and it also prevents the thermometer from rolling away when resting on your working surface.  It’s fitted with a simplified, elegant dial and additional design 





The chopping board is beyond doubt an essential everyday item, whether it’s for peeling or chopping onions or carrots. And there’s usually a moment in the peeling process when you find that the board is already full of peelings, and now it’s time to chop. So what do you do with the peelings when the vegetables you’re about to chop are still on the board? Do you tip them off onto the work surface, or do you put the vegetables aside so that you can discard the peelings? What you find is that when you’re cutting up food, you often need to extend the board so that you can push aside whatever it is you’ve already cut up, and which is taking up more and more room. This gave us the idea of a “scoop”, built into the board, but which can be slid along the chopping board, and handled as a separate unit.
When you want to tip some ingredients, such as tomatoes, into the pan, it often happens that you want less juice to go in, so as to avoid making the dish too wet. The “scoop” can now operate like a funnel, so that you can hold back the chopped tomatoes and run off some of the juice.






















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